|
Trauma i postjugoslovenski film
990,00 din.
Knjiga je zasnovana je na doktorskoj disertaciji autorke na Fakultetu dramskih umetnosti (FDU) u Beogradu, koja u analizi filmova osamnaest autora sa prostora bivše Jugoslavije, kako je rečeno na promociji, polazi od traumatičnih ratova na ovim prostorima i traumatizovanih identiteta post-Jugoslovena, odnosno sećanja koje definiše naše današnje kolektivne, društvene, ali i individualne identitete.
Prema rečima autorke, njena knjiga o postjugoslovenskim filmovima koji tematizuju rat u Jugoslaviji i njegove posledice predstavlja lični omaž kinematografiji zemlje u kojoj je rođena i pokušaj da se prevaziđu ambivalencije u vezi sa gubitkom jednog identiteta. “Taj identitet ostao je u nepovratnoj kulturnoj, ideološkoj i psihološkoj matici reke vremena, u koju više nikada ne mogu ući osim kroz film”, navela je Vesna Perić u uvodu knjige, koja je dragocena analiza reprezentativnog kinematografskog preseka neposredne prošlosti, odnosno filmova 18 autora – od onih koji su sazrevali u doba bivše Jugoslavije (Emir Kusturica i Ademir Kenović), preko onih koji su debitovali u vreme početka raspada zemlje (Srđan Dragojević) ili u neposredno postdejtonsko vreme (Vinko Brešan, Gorčin Stojanović i Dejan Zečević), ili su pak debitovali u doba i dalje aktuelnih sukoba, ali ih nisu tematizovali neposredno (Milčo Mančevski), do onih autora koji su debitovali nakon 2000. (Milutin Petrović, Srdan Golubović, Arsen A.Ostojić, Dalibor Matanić, Zvonimir Jurić, Goran Dević, Kristijan Milić, Jasmin Duraković i Teona Strugar Mitevska). Takođe, tu su i autorke koje tretiraju ekskluzivno žensku optiku (Jasmila Žbanić, Aida Begić i Mirjana Karanović).